Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Az autófényezés menete,leírása

 

A fényezés menete:

 

 

 

 

Az alábbiakban röviden ismertetjük az autófényezés főbb lépéseit az előkészítéstől a használatba vételig.

 

1;  Az állapotfelmérés során a megrendelő igényei és az autó állapota alapján kiderül, hogy milyen jellegű karosszériamunkára, illetve fényezésre van szükség. A megrendelést követően az autót előkészítjük a fényezésre.

Első lépésben az adott területről minden, a festést akadályozó elemet eltávolítunk. Le kell szerelni a díszléceket, kilincseket, lökhárítókat, ki kell szednünk az ablaküvegeket, lámpákat, indexeket, szellőzőt, stb.; attól függően, hogy mely részét fényezzük az autónak.

A fent említett részek szétszerelése nélkül a fényezés nem lesz tökéletes, a festék könnyen felválhat ezeken a helyeken. Ha belső fényezést is kérnek, vagyis a belsejét (az ún. falcokat) valamint a csomagteret, motorteret is festetni szeretnék, akkor mindent ki kell szedni az autóból, még a motort is. A motortér festése (és emiatt a motor kiemelése) elég munkaigényes és költséges folyamat, ez csak igen komoly sérülésnél, ill. az autó más színűre festésekor lehet szükséges.

Az ajtók belsejének (a falcoknak) a festése esetén az ajtó külső-belső szétszedését és leszerelését javasoljuk, ill. mi így vállaljuk, hiszen csak így lesz jó minőségű és tartós az eredmény.

 

 

2; Ezután következik az előkészítés, a csiszolás, alapozás. (Itt most külön nem térünk ki a fényezés minőségét igencsak befolyásoló megfelelő lakatosmunkára részletesen. A karosszériamunkáról röviden csak annyit, hogy fontos a megfelelő szakember kiválasztása. Az igazán jó lakatos nemcsak az eredeti ívet, formát, hanem a lemez merevségét is helyre tudja állítani, ami után csak minimális kitt használata szükséges a tökéletes forma visszaállításához. Alapelvünk, hogy mindig a lehető legkevesebb kittet használunk, hiszen a két anyag - a fém és a kitt - hőtágulása különböző, így a vastag kittréteg később leválhat az autóról.) (Megjegyzés: az autójavításban használt anyagot kittnek és nem gittnek hívjuk, ahogyan gyakran hallani.)

A jó előkészítés az egyik legfontosabb a minőségi fényezés szempontjából. Sokan itt spórolnak idővel, anyaggal, s ezt az elkészült munka tartóssága bánja.

A csiszolás mértéke függ az autó korától, ill. a rozsdásodás fokától. Erősen korrodált alkatrészek esetén előnyösebb a korrodált rész cseréje, mert e nélkül csak ideig-óráig lesz megfelelő a festés. A kevésbé rozsdás alkatrészeket speciális tárcsákkal fémig csiszoljuk.

Ezután egy erősebb összetételű ún. üvegszálas kittből hordjuk fel az első réteget, majd megint csiszolás, persze már finomabb papírral.

Takarópapírral vonjuk be a fényezésre nem kerülő elemeket.

Ezt követően a füllert fújjuk fel, ami tulajdonképp egy töltő/kitöltő anyag. A felvitt réteg utáni száradási (várakozási) idő változó. Veterán autóknál hosszabb időt kell hagyni, hogy a vastagabb réteg megfelelően kiszáradjon, kikeményedjen.

 

 

 

 

Free Spin MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com